Nu lanserar LRF Medias varumärke Ehandel med nyhetskanalen Ehandel.se och flera tjänster som vänder sig till e-handlare, ett nytt mediehus som helt ska fokusera på liveshopping.

Liveshopping är e-handelstrenden från Kina som av många beskrivs som ”TV-shop i realtid”. Den nya shoppingmöjligheten har tagits emot mycket positivt av den yngre målgruppen och många varumärken och e-handlare är övertygade om att det här kommer att bli en viktig försäljningskanal även i Sverige. I takt med att kravet på social distansering ökat har liveshopping blivit ett begrepp även hos andra köpstarka målgrupper.

– Vi har arbetat med det här i nästan ett år. Vi brinner för att hjälpa e-handlarna att nå framgång och vi är övertygade om att liveshopping kommer att bli en superviktig kanal för alla e-handlare framåt, säger Johan Svensson, VD på Ehandel.

Mediehuset som får namnet Ehandel.Live kommer att erbjuda tittarna liveshoppingprogram inom flera olika ämnen och intresseområden helt utan kostnad. Genom att registrera sig kan tittarna få förhandsinformation om liveshoppingprogram med produkter och erbjudanden från varumärken och e-handlare som är skräddarsydda utifrån behov och intresse.

– Vårt mål är att bli ett Netflix för liveshopping. Ehandel.Live ska vara en plattform för alla som tycker om att shoppa, säger Sanna Thurdin, affärsutvecklingschef på Ehandel.

En viktig del i mediehuset Ehandel.Live är influencers och Ehandel har inlett ett samarbete med den nystartade sociala mediebyrån Reach.

– Många större varumärken och kända e-handlare arbetar med influencers idag. För dem blir Ehandel.Live framförallt en plattform för liveshopping och försäljning. För varumärken och e-handlare som inte har samarbete med influencers kan vi erbjuda en matchmaking-funktion där Reach står för matchning med influencers, säger Sanna Thurdin.

Intresset är stort bland svenska e-handlare, både de stora aktörerna som redan testat liveshopping och de som ännu inte kommit igång.

– Vi kommer att presentera flera samarbeten med e-handlare, varumärken och influencers inom den närmaste tiden. Det känns väldigt roligt att vi redan från start kan visa upp starka namn och en bredd, avslutar Sanna Thurdin och tillägger att Ehandel.Live också vill vara en viktig plattform för mindre influencers, s.k. micro influencers.

För mer information, se https://www.ehandel.live/. Kommande nyheter om mediehuset Ehandel.Live kommer att publiceras i Ehandels pressrum https://www.mynewsdesk.com/se/ehandel.

Ehandel kommer även att hålla en digital pressträff om Ehandel.Live under december. Om det finns intresse att närvara skickar du en intresseanmälan till liveshopping@ehandel.se.

Om Ehandel
Ehandel är Nordens största mötesplats för alla som arbetar med e-handel. Ehandel drivs av Ehandel SE AB som startade 2009. Sedan 1 januari 2018 är Ehandel SE AB en del av LRF Media AB. Läs mer om Ehandel på www.ehandel.se.

Kontaktpersoner:
Sanna Thurdin, affärsutvecklingschef Ehandel, +46 (0) 708 12 30 95
Johan Svensson, VD Ehandel, +46 (0) 735 58 19 97

LRF MEDIA – DET GRÖNA NÄRINGSLIVETS MEDIEHUS 

ATL | atl.nu | Lantmannen | lantmannen.nu | Land | land.se | 
Land Lantbruk | landlantbruk.se | Land Skogsbruk | landskogsbruk.se | Land Shopping |
landshopping.se | Agfo | agfo.se| Grönt Väder | grontvader.se |Skira | skira.se | 
Ehandel | ehandel.se | Brid | bridagency.se | Brath | brath.se |


Bifogade filer

 Ehandel_Live_PR_01



Kontakt