Fotograf/Källa: Christer Hagman

Fighters från hela världen kommer till Malmö för att ta upp kampen mot svenska karatekas på hemmaplan, när Swedish Karate Open går av stapeln 4-5 mars i Baltiska Hallen.

Tävlande från bl.a. England, Italien, Serbien, Kamerun, Polen, Iran, Vitryssland och hela Skandinavien kommer kämpa om medaljer i helgen som kommer. Förutom internationella gäster och svenska landslaget på plats, som sällan ses tävla med så stor trupp i Sverige annars, närvarar några av världens högst rankade internationella domare. Även klasser för barn och s.k. Masters kommer hållas.

"Sverige behöver tävlingar av den här kalibern. Det sätter oss på kartan som ett seriöst och bra värdland för stora internationella karate-evenemang och kan hjälpa oss växa som idrottsnation även inom kampsport." säger generalsekreterare för Svenska Karateförbundet Sarah Wennerström.

Arrangerande förening är Centrum KK Sportkarate. Kontaktperson: Dejan Brajic, tel +46 070 910 30 58

Datum: 4-5 mars 2017
Plats: Baltiska Hallen
Adress: Eric Perssons väg, 217 62 Malmö

All info på www.swekarateopen.se. Media och publik välkomnas!

Svenska Karateförbundet arbetar för en sund verksamhet hos våra föreningar med Riksidrottsförbundets värdegrund som bas. Vi fördelar anslag, verkar för tillväxt inom Karate och stödjer såväl elitidrott som breddverksamhet. Förbundets styrelse, verksamhetsplan m.m utses demokratiskt på förbundsstämman varje år.

Sarah Wennerström

Generalsekreterare