Årets seminarieprogram är klart.

Under Bok- och biblioteksmässan i Göteborg kommer flera av Verbum Förlags författare delta i seminarier på Se Människan-scenen, och där samtala utifrån sina aktuella böcker.

Tidigare biskopen och grundaren till Frälsarkransen, Martin Lönnebo, kommer att vara på plats under söndagen för att tala med Anna Alebo kring nya boken Vandra med Frälsarkransen. Aktuella författaren Caroline Engvall lyfter fram utsatta barns situation i ett samtal utifrån den nyutkomna boken Det handlar om barn. En annan författare som besöker scenen är Solveig Bergqvist-Larsson som berättar om sin nya barndomsroman Ögona böj. Teologen Werner G Jeanrond, professorn och prästen Jesper Svartvik och kyrkoledaren Sofia Camnerin är andra talare på scenen under mässdagarna.

Verbum Förlags monter G01:02 ligger i direkt anslutning till Se Människan-scenen på plan 2 i mässhallen. I montern finns en mängd aktuella böcker till försäljning och olika monteraktiviteter äger rum under mässdagarna. Bokmässan pågår 27-30 september på Svenska Mässan. Hela seminarieprogrammet för Se Människan: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=895374.

För mer information:
För mer information om seminarieprogrammet och Verbum Förlags deltagande på Bokmässan, besök www.verbumforlag.se/bokmassan, eller kontakta Agnes Notini Zachrison, agnes.notini.zachrison@verbum.se, eller telefon 08-7436501.

Ledande utgivare av teologisk litteratur och livsfrågelitteratur

Sofie Kalodimos

Marknadsansvarig Bok