Göran föreläser på LSS-dagen i Götborg som anordnas av Compro och LSS-guiden.Hans föreläsning handlar om egna erfarenheter gällande bemötandet från särgymnasiet ut mot arbetsmarknaden, om stödets betydelse på en arbetsplats, om vikten att våga förverkliga sina drömmar och hur viktigt det är att det finns en balans i vardagen.

"Görans resa från särskola och arbetsliv till att bo i egen lägenhet med stöd"

Göran har sedan födseln Noonans syndrom och utifrån sin diagnos har han svårigheter som dyslexi, hörselnedsättning och behov av stöd i vissa inlärningsmoment. Hans föreläsning handlar om egna erfarenheter gällande bemötandet från särgymnasiet ut mot arbetsmarknaden, om stödets betydelse på en arbetsplats, om vikten att våga förverkliga sina drömmar och hur viktigt det är att det finns en balans i vardagen. Görans grundinställning är att alla ska ha möjlighet till att göra en yrkeskarriär oavsett svårigheter.

Göran arbetar sedan några år tillbaka på Misa Kompetens som föreläsare och kursledare för mindre grupper.

För mer information kontakta:

goran.tingstrom@misakompetens.se

Misa vänder sig till personer som har en önskan om att få arbeta och har svårigheter att på egen hand ta sig fram i arbetslivet. Vi arbetar med att matcha personens resurser och positiva egenskaper med passande arbetsplats och arbetsuppgifter. Vår ambition är att möjliggöra en anställning i de fall personen har det som mål. Vår grundidé är att alla som vill kan delta i arbetslivet med rätt stöd.

Camilla Gabrielli

Marknadskoordinator