Fotograf/Källa: privat

Pether Ärlemalm från Norrköping vill komma till riksdagen. Han står på plats 16 på riksdagslistan för det nya partiet Medborgerlig Samling. Till vardags jobbar han kvällar och nätter i ett fryslager.

Medborgerlig Samling (MED) är ett nytt politiskt parti som satsar på riksdagsvalet i höst. I dagarna har partiet fastställt den nationella riksdagslistan. På plats 16 av totalt 61 namn står lagerarbetaren Pether Ärlemalm från Norrköping. Han vill få in nytt blod i politiken och menar att de etablerade partierna inte längre representerar väljarna.

- Det måste bli en förändring i valet. De nuvarande partierna har bevisat att de inte klarar jobbet. Stora samhällsproblem beskrivs som "utmaningar" och katastrofala felbeslut förklaras med naivitet.  Vi har nu ett samhälle som alltmer slits isär. Jag tycker att den ganska grundläggande diskussionen om hur vi återställer tilliten i samhället, har saknats i debatten. Det är det som jag vill rikta in mig på, säger Pether Ärlemalm.

Övriga östgötar på listan är Erik Lidström på plats 21, Lolitha Rungård på plats 28 och Stefan Stjernelund på plats 58. Hela kandidatlistan kan läsas på Medborgerlig Samlings Riksdagslista.

Fakta:

Medborgerlig Samling(MED) har idag ca 1 800 medlemmar i hela landet och är registrerat parti hos Valmyndigheten. I distrikt Östergötland har MED runt 100 medlemmar. I senaste opinionsundersökningen från Sentio, mars 2018, fick MED 0,7 %.

För mer information:

Pether Ärlemalm, pether.arlemalm@medborgerligsamling.se tel 0709124438

Medborgerlig Samling (MED) är ett liberalkonservativt parti. Vi driver en liberal ekonomisk politik och har en liberal syn på individens rättigheter och skyldigheter samtidigt som vi har en konservativ syn på samhället och kulturen. Medborgerlig Samling tar utgångspunkt i individens frihet och ser med förfäran på den klåfingrighet som politiker ofta ägnar sig åt. Vi anser att samhället ska skapas av medborgarna med grund i tillit, lojalitet och tradition och vi avvisar utopiska projekt.

Ilan Sadé

Partiordförande