JURYORDFÖRANDETom Beckman, executive creative director Prime PRKATEGORI DESIGNMarie Wollbeck (ordförande), creative director BASNils Jensen, creative director Scandinavian Design GroupLisa Careborg, creative director Happy F&BAnton Gårdsäter, creative director ESSEN InternationalJacob Bergström, brand & creative director SilverCandice Madrid-Dahlqvist, design director Identity WorksCarin Blidholm Svensson, creative director & founder BVDKATEGORI EVENT, PR OCH ONLINEFILMHanna Björk (ordförande), kreativ chef Åkestam HolstJosefin Richards, copywriter IngoJosephine Wallin, art director KingNils Holmlöv, head of tech practice Hill+Knowlton StrategiesGustav Egerstedt, creative director Saatchi & SaatchiMårten Hedbom, creative director Edelman DeportivoJohan Pihl, creative director RBKKATEGORI FILM, RADIO OCH INTEGRERAT Jacob Nelson (ordförande), copywriter Forsman & Bodenfors Johan Gustafsson, art director HonestyJohan Landin, art director Åkestam HolstLinda Elers, copywriter M&C SaatchiLisa Granberg, art director DDB StockholmLina Brunzell, art director Volt ReklambyråClaes Kjellström, creative/copywriter Le BureauKATEGORI HANTVERKPia Dueholm (ordförande), executive producer IngoMattias Berg, creative director CP+BKarolina Henke, forograf Agent Skarp Magnus Strömfelt, partner GangstersÅsa Riton, regissör Camp DavidLinnéa Bergman, regissör AspektDavid Eriksson, chief creative North KingdomKATEGORI DIGITALT, MOBILT OCH DIREKTKalle Widgren (ordförande), creative director TBWAElin Lindecrantz, copywriter MeckaVictor Köhler, creative director House of RadonStephanie Moradi, copywriter ANR BBDOSophia Lindholm, art director Forsman & BodenforsKlas Lusth, creative director Perfect FoolsHanna Belander, senior copywriter Lowe BrindforsKATEGORI ALTERNATIVA MEDIA, TIDNINGSANNONSERING OCH UTOMHUSFredrik Simonsson (ordförande), art director DDB StockholmBjörn Höglund, executive creative director CP+BMalin Wikerberg, creative director Garbergs MalmöCharlotta Nordling, planner/copywriter FamiljenPangeaDaniel Hallberg, art director KingEmil Frid, creative director Abby NormMaria Lamke, art director Granath Havas Kontaktinformation: Maja Siösteen, Projektledare Guldägget, 070 215 10 32, maja@komm.seOm GuldäggetSyftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikat

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer/KOMM
Sveriges Kommunikationsbyråer, KOMM, är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se




Kontakt


Linda Nilsson

vd & tävlingsansvarig

linda@komm.se

Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

Julia Urbán

Produktionsledare