Fotograf/Källa: AdvaaH AB

House of Aron Ash lanserar sin innovativa SmartWatch Kollektion "Compagnon Vital" och sätter därmed en ny standard för klockor som erbjuder en unik formfaktor kombinerat med sensorer som möjliggör unik, avancerad hälsomonitorering.

Stockholm, SVERIGE: Idag lanserar House of Aron Ash - ett lyxvarumärke från ett svenskt smyckes/ modeteknikföretag, AdvaaH AB - sin innovativa SmartWatch Kollektion "Compagnon Vital". Genom att sätta en ny standard för klockor, bryter Aron Ash ny mark och erbjuder en unik formfaktor kombinerat med sensorer som möjliggör unik, avancerad hälsomonitorering. Därmed är vi det ledande, exklusiva designhuset som möter den moderna konsumentens vision.
        Compagnon Vital övervakar en mängd kritiska kroppsparametrar för att användaren kontinuerligt ska kunna förstå hans/hennes hälsostatus. Det innefattar grundläggande parametrar som kroppstemperatur, hjärtfrekvensdata samt mer avancerad diagnostik av hudkonduktivitet (sympatiskt nervsystem) och/eller glukos/laktat/natrium/kaliumnivåer som realiserar ett brett utbud av applikationer för

(i). avancerad hjärtfrekvensövervakning
(ii) prediktiv epilepsi monitorering
(iii). Kontinuerlig glukosövervakning (CGM) och
(iv). Avancerad fitness / hälso monitorering.

Utöver detta kan professionell fotografering utföras på ett smidigt, naturligt sätt och Compagnon Vital har alla de grundläggande funktioner som Smartwatches av idag för övrigt erbjuder.

Baserat på en ny patentskyddad teknikplattform har Compagnon Vital en klassisk elegant design av guld- eller silverpläterat rostfritt stål material.

Läs mer på https://aronash.com/product/compagnon-vital-or/ .

Aron Ash reflekterar, med sin eleganta design, skickliga hantverk och högteknologiska expertis, en unik anda med målsättning att kombinera enastående estetisk perfektion med diskret funktionalitet.

Om House of Aron Ash: The House of Aron Ash är ett varumärke från det svenska företaget AdvaaH AB. Etablerat 2016, kombinerar vi vårt hantverk från fashion-, healthtech och mobilelektronikindustrin.

ADVAAH är ett mode-, med- & fintech-upparbetningsarbete vid korsningen där smycken-, elektronik- och mobilprodukter och tjänster möts på unika, aldrig tidigare skådade sätt.