Miljöpartiet bjuder in till paneldebatt med Maria Ferm den 13/12. Temat för kvällen är hur vi kan öppna fler dörrar till jobb, skola och bostäder. Miljöpartiet vill skapa ett Sverige där alla är välkomna; oavsett var du kommer ifrån, vem du älskar eller om du har någon funktionsnedsättning.

Under kvällen bjuder vi på poesi från ordkonstnärerna Meron Mangasha, Nachla Libre, Amer Sarsour och Yodit Girmay-Abraha. Kom du också och var med och påverka Miljöpartiets prioriteringar och politik.

Var: Teater Brunnsgatan Fyra

När: 13/12, kl: 18.00 - 21.00.

Paneldebattörer: Maria Ferm, migrationspolitisk talesperson för MP, Masoud Kamali, professor i socialt arbete på Mittuniversitet, Rami Alkhamisi, Megafonen, Majsa Allelin, Pantrarna - För upprustning av förorten, Fatima Doubakil, Muslimska Mänskliga Rättighetskommittén.

Moderator: Barakat B. Ghebrehawariat, grundare av Tankesmedjan För Orten

Öppna fler dörrar är en del av kampanjen 250 000 samtal. Miljöpartiet har målsättningen att tala med minst 3 500 stockholmare i ytterstaden om Stockholms möjligheter och utmaningar. Före valrörelsen 2014 ska minst 23 000 stockholmare genom samtal ha påverkat Miljöpartiets prioriteringar och politik.

MILJÖPARTIET DE GRÖNA I STOCKHOLMS STAD
Ragnar Östbergs Plan 1, 105 35 Stockholm