Möt Inga Pagréus söndagen den 24 oktober i S:ta Clara kyrka. I direkt anslutning till högmässan finns hon tillgänglig för intervjuer (ca 12.30).  ”Tjejerna jag mötte på Malmskillnadsgatan var aldrig lediga. En kabbe heroin kostade femhundra kronor och femhundra kunde de få varje gång de sålde sin kropp. Det var ett oerhört slit. Den tjej som dessutom hade en kille som skulle försörjas blev snabbt nergången. Jag förstod att det var heroinisterna jag måste söka upp och hjälpa. De blev mina hjärtebarn och de är fortfarande

”Tjejerna jag mötte på Malmskillnadsgatan var aldrig lediga. En kabbe heroin kostade femhundra kronor och femhundra kunde de få varje gång de sålde sin kropp. Det var ett oerhört slit. Den tjej som dessutom hade en kille som skulle försörjas blev snabbt nergången. Jag förstod att det var heroinisterna jag måste söka upp och hjälpa. De blev mina hjärtebarn och de är fortfarande mina hjärtebarn. ”

Inga Pagréus berättar om de människoöden hon mött, vilka erfarenheter dessa människor gett henne och hur arbetet påverkat henne. Hon delar även frikostigt med sig av sin egen personliga livsväg.

Ledande utgivare av teologisk litteratur och livsfrågelitteratur

Sofie Kalodimos

Marknadsansvarig Bok