Fotograf/Källa: Jeff Tran

Fighters från bland annat Frankrike, Danmark, Egypten och Storbritannien kommer till Göteborg för att ta upp kampen mot svenska landslaget i Karate på hemmaplan när International Gothenburg Open går av stapeln 12-13 november.

"Det är första gången vi genomför en internationell tävling av den här kalibern. Vi hoppas att den ska fortsätta växa och sätta Sverige på kartan som ett bra värdland för stora internationella karate-tävlingar." säger generalsekreterare för svenska karateförbundet Sarah Wennerström.

Förutom utländska tävlande och svenska landslaget på plats, som sällan ses tävla med så stor trupp i Sverige annars, närvarar några av världens högst rankade internationella domare. På söndag kommer också klasser för barn hållas.

Arrangerande förening är Göteborgs Karateakademi. Kontaktperson: Siamak Rezaei. tel +46 704 44 10 25

Datum: November 12-13, 2016
Plats: Valhalla Sporthalls, Adress: Valhallagatan 3
Lördag 12:e November Kata, kumite & lagkumite för kadetter, juniorer & seniorer
Söndag 13:e November Kata, kumite & lagkumite för 7-13

Bifogade filer

Svenska Karateförbundet arbetar för en sund verksamhet hos våra föreningar med Riksidrottsförbundets värdegrund som bas. Vi fördelar anslag, verkar för tillväxt inom Karate och stödjer såväl elitidrott som breddverksamhet. Förbundets styrelse, verksamhetsplan m.m utses demokratiskt på förbundsstämman varje år.

Sarah Wennerström Cedercrona

Generalsekreterare