Joel Linderoth blir ny chefredaktör för LRF Medias varumärke Land.

Joel Linderoth blir ny chefredaktör för LRF Medias varumärke Land – och lämnar därmed uppdraget som publisher för samma titel.

– Min drivkraft är innehållet, och jag har längtat efter att få jobba närmare slutprodukten. Jag brinner verkligen för varumärket och ser fram emot att Land ska synas ännu mer i alla kanaler, säger Joel Linderoth.

LRF Medias titel Land når i dag över 500 000 läsare i print och digitala kanaler, men Joel Linderoth ser större potential än så.

Land är ett av Sveriges absolut härligaste varumärken, har fantastiska trafiksiffror digitalt och har dessutom en otrolig kontakt med sina läsare. Det känns spännande att ta både Lands innehåll och varumärke vidare in i framtiden.

Joel Linderoth började på LRF Media som chefredaktör för digitala Land.se, och han har under det senaste året varit publisher och ansvarig utgivare för både Land, Land Lantbruk och Land Skogsbruk. Men kärleken till innehåll har funnits där hela tiden, och chefredaktörsrollen på Land lockar.

Tiden som publisher har gett mig perspektiv och en längtan att jobba närmare slutprodukten, så jag känner mig otroligt inspirerad. Det kommer att hända mycket spännande framöver som jag tror att både läsare och annonsörer kommer att uppskatta, säger Joel Linderoth.

– Joel har ett starkt affärssinne, och en enorm passion för innehåll – det är en otroligt bra kombination! Jag är väldigt glad över att han brinner just för Land, och jag är säker på att han kommer att stärka varumärket i alla kanaler, säger LRF Medias vd Ann Henriksson.

För mer information, kontakta Joel Linderoth, chefredaktör Land: joel.lindreoth@lrfmedia.se

För mer information om LRF Media, kontakta Ann Henriksson, vd: ann.henriksson@lrfmedia.se




Kontakt