Misa AB och HSO i Stockholms län anordnade en konferens förra året riktad mot företag och personer med funktionsnedsättning. Efterfrågan på återkommande konferens var stor, så nu är arrangemangen för årets konferens i full gång. För att göra denna konferens ännu mer innehållsrik bjuder vi nu in företag att delta som utställare kostnadsfritt.

Årets konferens är ett samarbete mellan Misa AB, HSO i Stockholms län och Clarion Hotel Sign den kommer att äga rum den 29 september på Clarion Hotel Sign. Konferensen anordnas för att företag och personer med funktionsnedsättningar ska få en mötesplats. Flera intressanta föreläsare kommer att sprida information om de behov och förutsättningar som personer med funktionsnedsättningar kan ha för att kunna fungera som andra i arbetslivet. Föreläsningarna varvas med mingel där du får möjlighet att skapa nya kontakter.

Vi vill  ge dej som företagare en möjlighet att lära dej mer om CSR-arbete, vilka anställningsfomer och stöd som finns vid anställning av personer med funktionsnedsättning. Förra året deltog ett 30-tal företag bl.a Scandic, Max hambugerrestaurang AB, Coca-Cola, Telenor, Ethos International och ett flertal handikappföreningar, besökar antalet var ca 300.  Inför årets konferens har flera företag anmält sitt intresse och årets föreläsare är bl.a Micael Dahlén, Alexandra Pascalidou och integrationsminister Erik Ullenhag, fler föreläsare tillkommer.

I år vi vill göra konferensen ännu mer innehållsrik med fllera intressanta utställare, vill du vara med och bidra till detta, anmäl ert företag som utställare kostnadsfritt till hk@misa.se för mer information. Obs! platserna är begränsade.

Misa vänder sig till personer som har en önskan om att få arbeta och har svårigheter att på egen hand ta sig fram i arbetslivet. Vi arbetar med att matcha personens resurser och positiva egenskaper med passande arbetsplats och arbetsuppgifter. Vår ambition är att möjliggöra en anställning i de fall personen har det som mål. Vår grundidé är att alla som vill kan delta i arbetslivet med rätt stöd.

Camilla Gabrielli

Marknadskoordinator