Fotograf/Källa: Pressbild

Under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar på tisdagar och torsdagar. Denna vecka gästas vi av Larz-Kristerz och Lifvens.

Tisdagen den 31 juli: Larz-Kristerz
I år är det 10-årsjubileum för Larz-Kristerz på Larmtorget. Bandet har troget återvänt sommar efter sommar – och det har publiken också! Bandmedlemmarna är svaga för amerikansk countrymusik och dansband från 1970-talet. Det märks både på musiken de spelar och på bandets klassiska dansbandskostymer.

Torsdagen den 2 augusti: Lifvens
Bandet Lifvens fyller 25 år – och spelglädjen är lika stor som vanligt! De kommer att bjuda Larmtorgspubliken på en blandning av svensk, irländsk och amerikansk folkmusik. Allt framfört med en småländsk underton.

Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 3 juli–7 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Konserterna startar kl. 19:00.

Hela programmet för Musik på Larmtorget:
kalmar.com/larmtorget

Kontaktperson:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com