Fotograf/Källa: privat

Lastbilschauffören Karl Haargaard från Göteborg satsar på att komma in i riksdagen. Han står på plats 10 på riksdagslistan för det nya partiet Medborgerlig Samling.

Medborgerlig Samling (MED) är ett nytt politiskt parti som satsar på riksdagsvalet i höst. I dagarna har partiet fastställt den nationella riksdagslistan. På plats 10 av totalt 60 namn står lastbilschauffören Karl Haargaard från Göteborg. Han vill få in nytt blod i politiken och menar att de etablerade partierna inte längre representerar väljarna.

- Hur politikerna här i stan hanterat Västsvenska paketet är för mig ett tydligt exempel på att man anser sig stå över de väljare man egentligen är satta att tjäna. Att frågor som problemen i Biskopsgården där jag själv växte upp förnekats och därmed fått förvärras under många år är något vi alla kommer att få betala för länge. Det är hög tid att införa evidens, konsekvensanalys och inte minst lyhördhet i politiken.

Hela kandidatlistan kan läsas här.

Fakta:
Medborgerlig Samling (MED) har idag ca 1 700 medlemmar i hela landet och är registrerat parti hos Valmyndigheten. I distrikt Väst har MED runt 300 medlemmar och fyra lokalföreningar. I senaste opinionsundersökningen från Sentio, mars 2018, fick MED 0,7 %.

För mer information:
Karl Haargaard, karl.haargaard@medborgerligsamling.se tfn 0707-354575

Marcus Rise, distriktsordförande MED Väst marcus.rise@medborgerligsamling.se tfn 0790-776985

Medborgerlig Samling (MED) är ett liberalkonservativt parti. Vi driver en liberal ekonomisk politik och har en liberal syn på individens rättigheter och skyldigheter samtidigt som vi har en konservativ syn på samhället och kulturen. Medborgerlig Samling tar utgångspunkt i individens frihet och ser med förfäran på den klåfingrighet som politiker ofta ägnar sig åt. Vi anser att samhället ska skapas av medborgarna med grund i tillit, lojalitet och tradition och vi avvisar utopiska projekt.

Ilan Sadé

Partiordförande