På tisdagar och torsdagar under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar. Den här veckan gästas vi av Lill Lindfors och CajsaStina Åkerström.

Tisdagen den 25 juli: Lill Lindfors
Lill Lindfors har nära till Larmtorget – numera bor hon nämligen på Öland. Hon är en av våra mest folkkära artister och är oerhört mångsidig. Genom åren har hon inte bara sysslat med musik, utan även spelat revy, gjort shower och medverkat i både filmer och tv-program. Lill Lindfors är också känd för sitt starka engagemang, bl.a. som ambassadör för Unicef.

Före konserten är det nostalgikväll med 40-årsjubilerande P4 Kalmar. Gäst: Chelsy Nicolas.

Torsdagen den 27 juli: CajsaStina Åkerström
CajsaStina Åkerström bor utanför Kalmar sedan många år tillbaka. Hon skivdebuterade 1994 med albumet CajsaStina, som bl.a. innehöll hitlåten ”Fråga stjärnorna”. Hittills har CajsaStina gett ut 11 fullängdsalbum och 2010 gav hon också ut en bok. ”Du och jag, farsan” handlar om CajsaStinas far, vissångaren Fred Åkerström.

Före konserten är det final i Sveriges Radios musiktävling P4 Nästa.

Om Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 4 juli–8 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.
Musikkvällarna på Larmtorget startar kl. 19:00 och inleds av Sveriges Radio P4 Kalmar. Klockan 19:45 står kvällens huvudartist på scen.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Kalmar är inte bara en populär sommarstad. Här finns även ett modernt universitet, innovativa företag, massor av spännande evenemang och en historisk stadskärna i havsnära miljö.

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com