Fotograf/Källa: Malin Ingrid Johansson

Nu är det klart att Linnea Henriksson spelar på Kalmar Stadsfest. Just nu är hon aktuell med Sveriges officiella VM-låt ”Bäst när det gäller”, som släpptes idag. Låten framför hon tillsammans med ett återförenat Gyllene Tider.

Linnea Henriksson är också aktuell med ett nytt album, som gav henne två nomineringar vid årets Grammisgala, både för Årets pop och Årets artist. I höst kommer vi att kunna se henne som en av deltagarna i årets upplaga av tv-programmet ”Så mycket bättre”.

Sedan genombrottet 2011 har Linnea Henriksson hunnit med tre album och flera turnéer. Hon har också gjort en uppskattad programledarkarriär, bl.a. har hon arbetat med radioprogrammet Hallå P3 och Musikhjälpen. Hon är också frontfigur för Spotifys podcast Equalizer, där hon möter andra kollegor i musikbranschen.

Om Kalmar Stadsfest
Kalmar Stadsfest 2018 äger rum den 9–11 augusti. Under tre dagar bjuds besökare och Kalmarbor på konserter och roliga aktiviteter runt om i staden. Hittills är Sven-Ingvars, Doug Seegers, Sabina Ddumba, Hammerfall, Rhys, Ebbot & The Indigo Children, Wictoria, Per Persson & Nya Packet, Rolf Wikström, Anna-Lena Brundin, Kodjo Akolor och Ann Westin klara för stadsfesten. Dessutom kommer RIX FM Festival! Fler programpunkter kommer att presenteras framöver.
kalmarstadsfest.se

Pressinformation:

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com