Djup tid och tunna ställen heter den nya podden, som släpps i veckan. Prästen och författaren till boken, som också den heter Djup tid och tunna ställen, har på fredag ett kombinerat bok- och podsläpp i Allhelgonakyrkan i Stockholm. På plats spelas ett nytt pod-avsnitt in: Gud i drag.

Are Norrhava är präst och meditationslärare. Med stor nyfikenhet på människor och möten mellan människor förmedlar han en gudstro som är förenlig med mångfald, öppenhet och glädje. Djup tid och tunna ställen är en bok om liv och andlighet. Om djup och yta. Nu kommer podden på samma tema.

Podden Djup tid och tunna ställen är en fördjupning av boken med samma namn och boken är i sin tur en fördjupning av podden! Författaren och prästen Are Norrhava talar, tillsammans med olika gäster, om när tiden djupnar och livet kommer ifatt. Och om stunder som hjälper oss att se på livet med nya ögon. Först ut i podserien är Agneta Sjödin och KG Hammar gäster och inspelningsplatsen är Bokmässan 2018.

Välkommen till Allhelgonakyrkan i Stockholm, fredagen den 23 november klockan 18:00

Vi föds alla nakna och resten är drag. – RuPaul

Kl. 18:00 Livepod-inspelning: Gud i drag. Are Norrhava samtalar med kvällens gäst, Eido Al Fakir. Om friheten i att inte ta livet på för stort allvar och modet att våga skin

Kl. 19:00 Djup tid och tunna ställen - Berättelser och glimtar ur boken varvas med levande musik av Irma Schultz & Eido Al Fakir