Fotograf/Källa: Adobe Stock Photos

Skriver du in beta.newsmachine.com i din webbläsare så har du bara ett arbetsmoment kvar för att se användargränssnittet för nya NewsMachine och Pressmachine: att logga in med ditt vanliga användarnamn och lösenord!

Som du kanske noterat från tidigare nyhetsbrev så kommer vi under våren byta den nuvarande versionen av vårt verktyg till den version som finns på beta.newsmachine.com. Den nya versionen har många fördelar såsom att den är “responsiv” och därmed fungerar bättre på mobila skärmar, och den är även snabbare.

Det finns även många nya funktioner och nya fiffiga verktyg som gör ditt arbete mer effektivt och roligare. Om du klickar på menyvalet Dashboard finner du en radda spännande verktyg för presentationsgrafik. Exempelvis så kan du göra en automatisk analys av tonalitet. Eller varför inte testa att göra ett ordmoln där ord som sökagenten hittar samlas och presenteras? Orden är dessutom klickbara: klicka och du får upp en lista över artiklar där just det ordet förekommit bland agentens sökresultat. Ett smidigt och enkelt sätt att få en överblick över vilka ord som förekommer och de artiklar där de förekommit.

Dessutom är vi stolta över det nya gränssnittet där vi utgått från hur ni som användare hanterar er omvärldsbevakning och er distribution av pressmeddelanden. Men arbetet är inte färdigt – vi arbetar aktivt på att utveckla och förbättra och välkomnar all feedback från våra användare. Mejla till support@newsmachine.com om du kommer på något – stort som smått!

NewsMachine AB är ett oberoende omvärldsbevakningsföretag med fokus på webbaserade nyheter.

Peter Braroe

peter.braroe@newsmachine.com