– Först ut är en kurs i släktforskning, vi vet att det lockar stora delar av vår målgrupp, säger Mikael Bergh, chef för Konsumentintäkter och Analys på LRF Media, inför mediehusets satsning på digitala utbildningar.

LRF Media fortsätter att utveckla sina digitala tjänster. Mediehuset har på kort tid lanserat både uppmärksammade nykomlingen Agfo och vädertjänsten Grönt Väder, liksom e-handeln Land Shopping. Nu kommer också Land Utbildning.

– Det här känns jättespännande, säger Mikael Bergh, chef för Konsumentintäkter och Analys, på LRF Media.

LRF Media har de senaste åren uttalat att man vill växa genom att utveckla nya samarbeten och tjänster. Genom att testa onlineutbildningar gör man både och – den nya tjänsten lanseras nämligen tillsammans med Brillbee, en marknadsplats för onlinekurser inom Bonnier Books Nova.

Leds av SVT-profil

Först ut blir en skräddarsydd utbildning om släktforskning för varumärket Land, ledd av genealogen Ted Rosvall, känd från SVTs program ”Vem tror du att du är?”.

- Vi vet att släktforskning är ett stort intresse för Lands läsare, och dessutom är det en växande trend, säger Mikael Bergh. Tidigare ägde vi magasinet Släkthistoria så vi vet att ämnet är uppskattat av läsarna, säger Mikael Bergh.

Efter årsskiftet lanseras nästa kurs.

Printannonser lockar till digitala tjänster

- Vi har en tät dialog med Brillbee som tar fram innehållet. Vi på LRF Media står för marknadsföring och försäljning, och där ser vi fortfarande att en annons i tidningen Land är ett av de bästa sätten att dra trafik till våra digitala tjänster, vid sidan om våra nyhetsbrev och aktiviteter i sociala medier, säger Mikael Bergh.

På Brillbee känner man sig trygga med formatet.

- Vi har stor erfarenhet av hur vi ska paketera kunskap och lärande i ett digitalt format för att lärandet ska vara både lustfyllt och inspirerande, säger Rebecka Leffler, CEO, på Bonnier Books Nova. Vi är otroligt pepp på att utveckla möjligheterna för onlinekurser för Lands målgrupp.

Läs mer på brillbee.se

För mer information, kontakta Mikael Bergh, chef för Konsumentintäkter och Analys, +46 8 588 367 19




Kontakt