LRF Medias nya partnerprogram riktar sig till företag med målsättningen att utveckla nya väderrelaterade tjänster.

Under hösten 2017 inledde LRF Media ett samarbete med SMHI kring den nya vädertjänsten Gröntväder.se och i slutet av februari lanserades appen Grönt väder som de första två veckorna laddades ner av över 25 000 användare.

Nu lanserar LRF Media en helt nytt partnerprogram för ledande företag inom sina olika branscher med målsättningen att utveckla helt nya väderrelaterade tjänster som ska skapa en bättre upplevelse för olika målgrupper när de utövar sina intressen.

– Vår insikt är att väder i sig är intressant, men att det blir mycket mer relevant när det kopplas till människors intressen, säger Katja Samoilina, affärsutvecklare på LRF Media, och tar upp exempel på breda intressen som träning, jakt, golf och segling, men också nischade utomhusaktiviteter som får allt fler användare, till exempel hiking, bootcamp träning, pizzagrilla och skogsmeditation.

Det nya partnerprogrammet lanseras i dag och målet är att fylla programmet med 5 företag från 5 olika intresseområden innan sommaren.

– I dag finns alla möjligheter att skapa nya digitala tjänster, men det handlar om att förstå användarnas behov och beteende, säger Johan Svensson, affärsutvecklingschef på LRF Media. Med vårt nya partnerprogram vill vi samarbeta med företag som har daglig kontakt med användarna inom sitt intresseområde. Vi är väldigt laddade och hoppas att de ledande innovativa företagen inom olika intresseområden också tänker digitalt och användarfokuserat.

Läs mer om Grönt väders partnerprogram på https://grontvader.com/

Ladda ned appen Grönt Väder för Iphone här

Ladda ned appen Grönt Väder för Android här




Kontakt