"Misa betyder mycket för mig, de har hjälpt mig med en praktikplats. Utan Misa hade jag suttit hemma. Fler borde få chansen att komma ut i arbetslivet och få något att göra." Det säger Linda som gör praktik i ett förskolekök i Västerås, här med sin handledare Marzieh.

"Misa betyder mycket för mig, de har hjälpt mig med en praktikplats. Utan Misa hade jag suttit hemma. Fler borde få chansen att komma ut i arbetslivet och få något att göra" Det säger Linda som gör praktik i ett förskolekök i Västerås, här med sin handledare Marzieh.

Misa vänder sig till personer som har en önskan om att få arbeta och har svårigheter att på egen hand ta sig fram i arbetslivet. Vi arbetar med att matcha personens resurser och positiva egenskaper med passande arbetsplats och arbetsuppgifter. Vår ambition är att möjliggöra en anställning i de fall personen har det som mål. Vår grundidé är att alla som vill kan delta i arbetslivet med rätt stöd.

Camilla Gabrielli

Marknadskoordinator