”Kanske det bästa tillfället i landet där personer med funktionsnedsättning, företagare och arbetsgivare faktiskt möts på en gemensam arena” – Stefan Lahti, vd Misa AB. Kulturhuset Stadsteatern, Galleri 3. Måndag den 23 september, klockan 12.00–17.00. Öppet för allmänheten. Fritt inträde.

Måndag den 23 september, klockan 12.00–17.00.

Öppet för allmänheten. Fritt inträde.

Medverkande

Victoria Eriksson, modell, designer, egen företagare med Aspergers syndrom. Känd från TV-programmen Top Model Sweden 2012 och Project Runaway 2012.

Pelle Sandstrak, föreläsare och författare med Tourettes syndrom. Känd genom sina böcker ”Mr Tourette och jag” och ”Mr Tourette on tour” som ärligt berättar om hans egen livsresa med sin ständige följeslagare ”Tourette”.

Susanne Harju-Jeanty, skådespelare och egen företagare som bland annat arbetat på Radioteatern. Aktuell i teatermonologen ”Livet kom så plötsligt” där vi möter Annika som har Aspergers syndrom och kämpar för att inte bli förtidspensionerad eftersom hon vill och kan arbeta.

Jenny Petersson (M) ersätter Elisabeth Svantesson (M) som skulle ha medverkat men har avbokat pga. av sitt nya uppdrag som arbetsmarknadsminister.

Andra medverkande är arbetsgivarrepresentanter från Mediamarkt och Fredells Byggvaruhus samt Alexandra Pascalidou (journalist, författare
och programledare)
, Gudrun Schyman (FI) och Henrietta Stein (Arbetsförmedlingen).

För mer information kontakta:

Stefan Lahti, vd Misa AB, 073-316 03 63.
Camilla Gabrielli, Misa AB,  0709-92 14 81

Misa vänder sig till personer som har en önskan om att få arbeta och har svårigheter att på egen hand ta sig fram i arbetslivet. Vi arbetar med att matcha personens resurser och positiva egenskaper med passande arbetsplats och arbetsuppgifter. Vår ambition är att möjliggöra en anställning i de fall personen har det som mål. Vår grundidé är att alla som vill kan delta i arbetslivet med rätt stöd.

Camilla Gabrielli

Marknadskoordinator