Maria Mannerholm ny VD för Micasa Fastigheter

– Den långa erfarenhet som Maria Mannerholm har från arbete i olika delar av stadens verksamheter kommer att utgöra en stor resurs för Micasa i det fortsatta arbetet med att tillhandahålla ett bra och tryggt boende till människor i behov av särskilt stöd, säger Clara Lindblom, äldre- och personalborgarråd i Stockholms stad och ordförande i Micasa Fastigheter.

Maria Mannerholm har varit stadsdelsdirektör i Stockholms stad sedan 2001 och kommer närmast från Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning. Innan dess har Maria Mannerholm haft olika tjänster inom flera delar av staden.

– Jag ser det som en stor utmaning att leda Micasa Fastigheter i arbetet med att skapa bra boendelösningar för äldre och grupper med särskilda behov, i nära samarbete med andra berörda verksamheter, säger Maria Mannerholm, som tillträder VD-tjänsten den 12 oktober.

Äldreomsorg

Platser

vd

Micasa Fastigheter i Stockholm AB, dotterbolag till Stockholms Stadshus AB, är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Fastighetsbeståndet omfattar ca 125 fastigheter om drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är cirka 1 miljard kronor.

Karl Frisell

chef nyproduktion Micasa Fastigheter och medlem i styrgruppen för Rättvist byggande.

karl.frisell@micasa.se

Maria Mannerholm