Podden Djup tid och tunna ställen är en fördjupning av boken med samma namn och boken är i sin tur en fördjupning av podden! Författaren och prästen Are Norrhava talar, tillsammans med olika gäster, om när tiden djupnar och livet kommer ifatt. Först ut i podserien samtalar Are med Mark Levengood om bland annat helig vänskap.

Are Norrhava är präst och meditationslärare. Med stor nyfikenhet på människor och möten mellan människor förmedlar han en gudstro som är förenlig med mångfald, öppenhet och glädje. Djup tid och tunna ställen är en bok om liv och andlighet. Om djup och yta. Nu kommer podden på samma tema.

– Djup tid och tunna ställen handlar om livets genomskinlighet, om närvaro och kontakt. När vi kan glimta någonting som är större. Något heligt. I det första avsnittet pratar jag och Mark Levengood om när det kan ske genom vänskapsrelationer, säger Are Norrhava.

Förutom vänskap så avhandlar Are och Mark ämnen som ilskna nunnor, kalla apelsiner & små vykort från Gud.

Här kan ni lyssna till podden Djup tid och tunna ställen

Sofie Kalodimos
Marknadsansvarig, Livsfrågor och tro, Frälsarkransen