Fotograf/Källa: Medborgerlig Samling

Medborgerlig Samling presenterar nu listan med kandidater till höstens riksdagsval. Överst står partiledaren och juristen Ilan Sadé. Därefter kemiingenjören Josefin Utas och sjuksköterskan Carolin Nielsen. Totalt består listan av 60 namn.

Medborgerlig Samling (MED) är ett nytt politiskt parti som satsar på riksdagsvalet i höst. I dagarna har partiets förtroenderåd fastställt den valsedel med kandidater som gäller i höstens riksdagsval.  Överst står partiledaren Ilan Sade, jurist från Malmö. Tvåa står Josefin Utas, doktor i kemi och bosatt i Sollentuna utanför Stockholm. Trea är Carolin Nielsen, sjuksköterska från Järfälla.

Bland övriga namn på riksdagslistan finns departementsrådet i regeringskansliet Marcus Brixskiöld på plats 8. Prästen Helena Edlund står på plats 13. På plats 38 återfinns professorn i matematik Gustaf Söderlind och på plats 53 läraren och filosofen Tristan Tempest.

- Det är en väldigt stark uppställning som vi vill skicka till riksdagen. Deras erfarenheter utanför politiken kommer att bli en injektion rakt in i den svenska demokratins hjärta. MED står för fakta och kunskap om verkligheten, inte ryggkliande och svammelförmåga. Vi är Alliansen så som den borde vara, säger MEDs partisekreterare Anna Danieli.

Hela listan kan läsas på Medborgerlig Samlings riksdagslista.

Fakta:

Medborgerlig Samling(MED) har idag ca 1 700 medlemmar och är registrerat parti hos Valmyndigheten. Organisationen växer hela tiden och har en nationell styrelse, 15 distriktsstyrelser och ett 20-tal lokalföreningar runt om i landet. Partiet har tagit fram politiska program på olika områden, inklusive en statsbudget. I senaste opinionsundersökningen från Sentio, mars 2018, fick MED 0,7 %.

För mer information: Anna Danieli, partisekreterare anna.danieli@medborgerligsamling.se 076-119 12 44

Medborgerlig Samling (MED) är ett liberalkonservativt parti. Vi driver en liberal ekonomisk politik och har en liberal syn på individens rättigheter och skyldigheter samtidigt som vi har en konservativ syn på samhället och kulturen. Medborgerlig Samling tar utgångspunkt i individens frihet och ser med förfäran på den klåfingrighet som politiker ofta ägnar sig åt. Vi anser att samhället ska skapas av medborgarna med grund i tillit, lojalitet och tradition och vi avvisar utopiska projekt.

Ilan Sadé

Partiordförande