Genom att visa och berätta om vår verksamhet vill vi ge exempel och få till stånd en debatt och ett lärande på beslutsfattande nivå kring frågeställningen; ”funktionsnedsättning och arbete”.

Misa kommer under besöket att visa, samt ge exempel på hur personer med funktionsnedsättningar kan delta på helt vanliga arbetsplatser med individuellt stöd, istället för att dessa personer befinner sig i institutions- eller i andra typer av grupplösningar.

Misa kommer också berätta hur stöd på arbetsplatser i vissa fall kan leda till anställning precis som efterlyses av Socialstyrelsen och i LSS- lagstiftningen.

För mer information kontakta:

Stefan Lahti, VD, mobil:073-3160363

stefan.lahti@misa.se

Misa vänder sig till personer som har en önskan om att få arbeta och har svårigheter att på egen hand ta sig fram i arbetslivet. Vi arbetar med att matcha personens resurser och positiva egenskaper med passande arbetsplats och arbetsuppgifter. Vår ambition är att möjliggöra en anställning i de fall personen har det som mål. Vår grundidé är att alla som vill kan delta i arbetslivet med rätt stöd.

Camilla Gabrielli

Marknadskoordinator