Stefan Lahti är inbjuden att delta på Almedalsveckan. Han medverkar i SVN Sweden seminarium och utfrågas i "Heta stolen" av Lystraassistans.

Den 29 juni håller SVN Sweden seminariet ”Vi söker dig som kan hålla en boll i luften, väldigt länge” vilken är en uppföljning från 2010 års seminarium som handlade om" hur skapar vi möjligheter för unga människor att komma in på arbetsmarknaden". I år följer de upp och diskuterar vad har hänt sen sist. Stefan Lahti är en av de medverkande i panelen.

Vill du lyssna på när Stefan Lahti blir utfrågad i "Heta stolen" av Lystraassistans? Kom då till Lystras tält den 30 juni och hör när han svarar på frågor om LSS villkor, behov och utmaningar.

Misa vänder sig till personer som har en önskan om att få arbeta och har svårigheter att på egen hand ta sig fram i arbetslivet. Vi arbetar med att matcha personens resurser och positiva egenskaper med passande arbetsplats och arbetsuppgifter. Vår ambition är att möjliggöra en anställning i de fall personen har det som mål. Vår grundidé är att alla som vill kan delta i arbetslivet med rätt stöd.

Camilla Gabrielli

Marknadskoordinator