Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 27 juni – 13 augusti.
Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Tisdag den 13 augusti avslutas musiksäsongen på Larmtorget med bandet Elisas och dans på lövad bana.

Tisdag den 13 augusti avslutas säsongen med Elisas!

13 augusti är det är dags för avslutning av årets musik på Larmtorget med Elisas. Som extra festlig inramning finns en lövad dansbana på plats framför scenen. Dansbandet Elisas har släppt sitt tredje album och var grammisnominerade
 i kategorin årets dansband. Nyligen vann Elisas Guldklaven för Årets Låt - Be mig! Se mig! Ge mig! I Guldklaven var de nominerade i tre kategorier. Bandet vann Dansbandskampen 2010, samma år som de började spela ihop på allvar. Ett år senare kom de för första gången in på Svensktoppen med låten ”Det här är bara början”.

Musik på Larmtorget pågår klockan 19:00 – 21:00

Se hela Larmtorgets program på:
www.kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261

Kalmar är inte bara en populär sommarstad. Här finns även ett modernt universitet, innovativa företag, massor av spännande evenemang och en historisk stadskärna i havsnära miljö.

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com