Fotograf/Källa: Privat

Programledaren, musikern och skådespelaren Nassim al Fakir är kanske mest känd från barnprogrammet Bolibompa. Under våren 2016 breddade han sitt kändisskap genom medverkan i TV4:s "Let's dance". Den 21-22 oktober besöker Nassim Al Fakir Dysleximässan i Solnahallen för att tala om sin dyslexi:

Programledaren, musikern och skådespelaren Nassim al Fakir är kanske mest känd från barnprogrammet Bolibompa. Under våren 2016 breddade han sitt kändisskap genom medverkan i TV4:s "Let's dance". Den 21-22 oktober besöker Nassim Al Fakir Dysleximässan i Solnahallen för att tala om sin dyslexi:

"Jag har aldrig pratat om min dyslexi. Har aldrig gömt mig bakom min dyslexi.
Jag älskar att skriva, hatar att läsa, men ibland hatar jag att skriva och älskar att läsa.
Tricket är att skriva mer...
Jag var alltid först upp med handen när frågan kom om vem som ville göra högläsningen i skolan. Det är så jobbigt att försöka tolka och tyda sin egen text, som jag var så nöjd med och energifull när jag skrev. Ihop blandade bokstäver...
Men ändå så är en del av min framgång tv- och filmmanus, sångtexter och tal. Hur gör jag för att hela tiden känna styrka...".

Besök mässan du också. Lyssna på Nassim Al Fakir. Utnyttja tillfället att lära dig mer om läs-, skriv- och räknesvårigheter. På plats finns ett 50-tal utställare som demonstrerar alternativa verktyg, presenterar metoder, läromedel och delar personliga erfarenheter. Välj mellan ett 40-tal intressanta föreläsningar. Bland föreläsarna finns hjärnforskaren Torkel Klingberg, appexperten och logopeden Johanna Kristensson och Skandias hållbarhetschef Lena Höök, som talar om utanförskapets pris.

Dessutom delar vi ut Dyslexipriset 2016.

Varmt välkommen!

Dyslexiförbundet är ett förbund som samlar personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, personer med matematiksvårigheter/dyskalkyli, deras anhöriga, föräldrar och andra intresserade. Förbundet är partipolitiskt och religiöst obundet och utgår från den enskilda personens behov. Förbundet har nära 8.000 medlemmar organiserade i cirka 50 föreningar runt om i landet.

Bengt-Erik Johansson

förbundsordförande