Fotograf/Källa: NewsMachine

I veckan har NewsMachine tagit fram en rapport om vilka nätdoktor som har mest medieexponering. Kry hamnar på en stark första plats.

– Kry är definitivt de som gjort mest väsen av sig i media. Då de stuckit ut hakan mest har de också fått mest negativ publicitet. Mycket handlar om upphandlingar och uppsagda avtal med regionerna. Toppen kom i år och handlar om det kontroversiella köpet av 1177. Kry hade faktiskt mer uppmärksamhet i media under 2019 än 2020, säger Henrik Zettergren, analyschef på NewsMachine.

Mycket av Krys uppmärksamhet handlar om upphandlingar och uppsagda avtal med regionerna.

– Min doktor verkar ha tappat från tidigare nivåer medan Doktor.se och Doktor24 hållit sig på blygsammare nivåer hela tiden. Trenden just nu pekar dock uppåt för alla fyra. I affärspressen blir de allt aktuellare och det talas regelbundet om finansrundor, börsnoteringar och exportmöjligheter. Coronan verkar däremot inte ha givit någon effekt på mediegenomslaget.


NewsMachine AB är ett oberoende omvärldsbevakningsföretag med fokus på webbaserade nyheter. Bolaget grundades 2002, NewsMachines sökmotorer är heltäckande i Norden och söker bland hundratusentals källor över hela världen. NewsMachine ger också ut boken "Praktisk handbok i modern omvärldsbevakning".


Besök gärna vårt pressrum på PressMachine eller följ oss på Twitter.

Relaterade bilder



Kontakt


Peter Braroe

VD

peter.braroe@newsmachine.com

08-46 50 53 00

08-46 50 53 07

0708-750 991

Henrik Zettergren

Analyschef

henrik.zettergren@newsmachine.com

0705-989 449