Skruttet och dom stulna pärlorna heter barnboken som på ett tillgängligt sätt tar upp livets stora frågor.

Boken handlar om Skruttet som blir bestulen på sitt fina armband av vackra pärlor. En tjuvaktig skata har tagit det och flugit upp till sitt bo i trädet. När Skruttet försöker ta tillbaka armbandet rycker skatan till och det går sönder. Pärlorna far åt alla håll! Nu måste Skruttet ge sig ut och leta efter pärlorna i den stora trädgården.

Den här barnboken om Frälsarkransen ger barn och vuxna öppningar till att prata om det som ibland kan vara tungt eller svårt. Symboliken vid varje pärla som hittas i berättelsen är tydlig och lätt att ta till sig för de yngre barnen (rek ålder 3-6 år). Barnboksillustratören Bettina Johanssons färgstarka och detaljerade bilder ger berättelsen liv. Boken är skriven av en författargrupp på Verbum Förlag.

Frälsarkransen är ett armband med pärlor som var och en har sin egen betydelse. Det är ett omtyckt verktyg för att fokusera på det som är viktigt i livet, och används med fördel som vägledning vid meditation. Mer information om Frälsarkransen finns på www.fralsarkransen.se

För mer information:
För mer information, kontakta marknadsansvarig Madelene Andersson, madelene.andersson@verbum.se eller tel 08-7436508, eller projektledare Agnes Notini Zachrison, agnes.notini.zachrison@verbum.se.

Omslagsbild på boken finns att hämta i bildarkivet på www.verbumforlag.se.

Ledande utgivare av teologisk litteratur och livsfrågelitteratur

Sofie Kalodimos

Marknadsansvarig Bok