Nu släpps boken Jag skulle ha bytt till lågenergilampa i hallen. En koldioxidbantares bekännelser skriven av Staffan Lindberg (Cordia).

Staffan Lindberg är musikern som showar, skriver manus och nu även bok. Med dryga 150 föreställningar av ”Det finns bara dåliga kläder.  En liten klimatchock” finns nu erfarenheterna nedtecknade.

Vad gör Staffan när han Koldioxidbantar? En Koldioxidbantare är en person som försöker minska sina växthusgasutsläpp till en hållbar nivå. Det gäller alltså inte bara att stoppa utsläppen utan även fånga in koldioxiden. Boken är späckad med aktuella fakta om miljöfrågorna genom vetenskapliga referenser och länkar. Slagkraftigt, roligt och inspirerande tecknar Staffan Lindberg en bild av hur mörk eller ljus vår framtid kommer bli förutsatt att vi möter och sköter klimatförändringarna.

Under en vecka med start 28 maj åker Staffan tillsammans med tre andra entusiaster på Elmopedturné, från Karlstad till Stockholm. Vid varje stopp, enligt turnéplanen nedan, uppträder de tillsammans med lokala artister för klimatet.

28 maj Karlstad
29 maj Hallagården, Lekhyttan
30-31 maj Örebro
1 juni Arboga