NewsMachine lanserar PressMachine – marknadens mest prisvärda pressrum och webbverktyg för pressutskick. PressMachine erbjuder användarna möjlighet att effektivt hantera och distribuera ett obegränsat antal pressmeddelanden samt att enkelt och smidigt administrera sitt pressmaterial.

- I 13 år har NewsMachine levererat snabb och precis återkoppling på våra kunders PR-arbete med hjälp av våra beprövade verktyg för bevakning och analys. Nu lanserar vi PressMachine, en tjänst för dem vill ha en effektiv och enkel hantering av pressmaterial och pressmeddelanden på nätet. Press- och kommunikationsavdelningarna där ute har det körigt som det är, så varför komplicera saker i onödan, säger Peter Braroe, VD för NewsMachine.

PressMachine tillhandahåller alla de verktyg som behövs för att sköta pressarbetet på ett professionellt och smidigt sätt. Det är enkelt att lägga upp pressmaterial i form av pressmeddelanden, bilder, kontaktpersoner, bakgrundsinformation med mera. Användarna kan lägga upp egna sändlistor eller använda sig av färdiga listor.

Tack vare att PressMachine är integrerat med NewsMachines bevaknings- och analysverktyg går det snabbt och enkelt att få återkoppling på insatserna – allt via ett och samma inlogg.

- Pressutskickstjänster har inte varit ett särskilt konkurrensutsatt område, vilket tyvärr visar sig i prissättningen. Det kommer vi ändra på med vårt erbjudande. Vi har av naturliga skäl tittat på det här tjänsteområdet ett tag, men vi har inte velat lansera denna tjänst förrän vi kunnat erbjuda en konkurrenskraftig lösning till ett konkurrenskraftigt pris, säger Peter Braroe.

PressMachinetjänsterna finns tillgängliga från den 2 december.

Vill du veta mer eller själv pröva tjänsten så kontakta oss på salesteam@newsmachine.com

Eller ring Peter på  0708-750 991 eller NewsMachines växel 08-465 053 000

Om NewsMachine och PressMachine

NewsMachine Business Intelligence NMBI AB är ett oberoende omvärldsbevakningsföretag med fokus på webbaserade nyheter. NewsMachines sökmotorer är heltäckande i Norden och söker bland hundratusentals källor över hela världen. Företaget har över 10 000 användare på företag, myndigheter och organisationer. Sedan 2 december 2015 erbjuder NewsMachine, pressutskick och pressrum via tjänsten PressMachine.

Newsmachine grundades 2002 av Peter Braroe och Samuel Bergman. Grundarna inledde arbetet med att skapa sökmotorer på internet redan i mitten av 90-talet och de tillhör några av landets främsta pionjärer på området. Besök oss gärna på www.newsmachine.se eller www.pressmachine.se

NewsMachine AB är ett oberoende omvärldsbevakningsföretag med fokus på webbaserade nyheter.

Peter Braroe

peter.braroe@newsmachine.com