Fotograf/Källa: Kalmar Stadsfest

Nu är ytterligare två akter klara för Kalmar Stadsfest 2018 – och de spelar varsin kväll på Larmtorget. Per Persson & Nya Packet ser vi fredagen den 10 augusti och Rolf Wikström lördagen den 11 augusti.

Per Persson var tidigare frontfigur i folkrockbandet Perssons Pack, som gav sin avskedskonsert för drygt tre år sedan. Nu är han tillbaka med kompbandet Nya Packet – och med ny musik.

Rolf Wikström kallas ofta Sveriges okrönte blueskung. Med sin hantering av elgitarren, sina låtar och sin kraftfulla röst kan han jämföras med de riktigt stora inom genren. Rolf Wikström är en mycket uppskattad artist hos Kalmarpubliken. När han spelade på Kalmar Stadsfest 2013 fyllde han hela Sveaplan.

Om Kalmar Stadsfest
Kalmar Stadsfest 2018 äger rum den 9–11 augusti. Under tre dagar bjuds besökare och Kalmarbor på konserter och roliga aktiviteter runt om i staden. Hittills är Hammerfall, Rhys, Ebbot & The Indigo Children, Wictoria, Anna-Lena Brundin, Kodjo Akolor och Ann Westin klara för stadsfesten. Fler programpunkter kommer att presenteras framöver och hela programmet beräknas vara klart i början av maj.

Läs mer på kalmarstadsfest.se

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com