Söndagen den 2 september invigs Stockholms 11:e naturreservat, Rågsveds naturreservat. Naturreservatet blir 94 hektar stort, och är det tredje naturreservatet inom Stockholms stad som invigs under den här mandatperioden. Reservatet skyddar flera värdefulla naturtyper såsom ädellövsskog och våtmarker som är viktiga för den biologiska mångfalden, men är även ett viktigt rekreationsområde för boende i området.

Datum: söndagen 2 september

Tid: 12:30
Plats: Gräsytan vid koloniområdet nära Snösätravägen 123

Katarina Luhr (MP), miljöborgarråd i Stockholms stad och Ulf Walther (S), stadsdelsnämndens ordförande invigningstalar med start klockan 12:30. Efter den officiella invigningen bjuds det även på olika guidade vandringar i det nya naturreservatet.

Läs mer om Rågsveds naturreservat här: http://www.stockholm.se/KulturFritid/Park-och-natur/Naturreservat-i-Stockholms-stad1/Ragsved/

Presskontakt:
Christian Valtersson, Pressekreterare, christian.valtersson@stockholm.se, 076-122 96 25

Läs och dela pressmeddelandet på vårt pressrum: http://www.pressmachine.se/pressroom/view/miljopartiet-i-stockholms-stad
Miljöpartiet de gröna i Stockholms stad
Ragnar Östbergs Plan 1, 105 35  STOCKHOLM
08–508 29 000 (växel)