Klimatkommissionerna i Sydost diskuterar miljöstrategier och klimatkomissionernas syfte i paneldiskussionen från EnergiTing Sydost på Öppna Kanalen. Onsdag 6 juli kl. 18.30, 20.30 & 23.30, samt torsdag 7 juli kl. 8.30 & 12.30.

Den 5 maj hölls energikonferensen EnergiTing Sydost i Växjö. Dagen innehöll en mängd seminarier under rubrikerna Byggnader & Energiförsörjning, Hållbart resande & Biogas i tankarna och Ett lärande för hållbar utveckling, samt en avslutande paneldiskussion under ledning av Malmö Stads miljödirektör Katarina Pelin.

Medverkade i paneldiskussionen var representanter för Klimatkommissionerna i Kronoberg (Gunnar Nordmark, Regionförbundet Södra Småland och Per-Anders Persson Länsstyrelsen Kronoberg), Kalmar (Akko Karlsson Regionförbundet Kalmar) och Blekinge (Jan Anders Palmqvist och Gertrud Ivarsson, Region Blekinge, Lars Olsson Länsstyrelsen Blekinge).

Se kort trailer på YouTube http://youtu.be/CEvuEXD32Cc

Se diskussionen i sin helhet på Öppna Kanalen Play http://okv.se/play eller i tv om du bor i t.ex. Växjöhem, Vidingehem, Hyresbostäder eller privata bostadsbolag som t.ex. HSB i Växjö, onsdag 6 juli kl. 18.30, 20.30 & 23.30, samt torsdag 7 juli kl. 8.30 & 12.30.

För mer information, kontakta Johanna Wallin 0709-21 60 56 johanna.wallin@energikontorsydost.se

Energikontor Sydost arbetar med förnybar energi och energieffektivisering för en minskad klimatpåverkan och hållbar regional utveckling. Arbetet utförs i nära samverkan med privata och offentliga aktörer i sydöstra Sverige, samt myndigheter och europeiska partners.

Johanna Wallin

Kommunikatör