är en svensk artist och låtskrivare med ursprung i Blekinges skärgård som har slagit sig till ro vid Stora alvaret på Öland. Efter hundratals spelningar, tre kritikerrosade album samt mängder av radioframträdanden har Kim Stranne gjort sig känd som en fantastisk scenpersonlighet som blandar humor och eftertänksamhet. På Larmtorget upplever du Kim Stranne ihop med sitt band.

Folkrockbandet We Met Tomorrow bildades sommaren 2010 i Oskarshamn. Bandet har sedan starten hunnit med en hel del. Under 2012 spelade bandet in med Rolling Stones-producenten Krish Sharma. Det samarbetet ledde till en Nordenturné och spelningar i Los Angeles och New York under våren 2013. I mars var bandet i Austin, Texas för att spela på en av världens största musikfestivaler, South by Southwest.

Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 26 juni – 12 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Kalmar är inte bara en populär sommarstad. Här finns även ett modernt universitet, innovativa företag, massor av spännande evenemang och en historisk stadskärna i havsnära miljö.

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com