Den 4 maj 2014 anordnar stiftelsen Wings for Life vad som kan bli ett av världens mest annorlunda sportevenemang nästa år: en löpartävling där hela världen springer samtidigt för dem som inte kan. Målet är att samla in pengar till forskning i jakten på botemedel mot ryggmärgsskador och förlamning. I Sverige står Kalmar och Öland värd för ett av de nära 40 lopp runt om i världen som ingår i tävlingen.

Wings for Life World Run riktar sig till såväl amatörer som elitmotionärer och professionella löpare och det gäller att springa så långt som möjligt innan en jagande mållinje hinner ikapp.

På onsdag har pressen möjlighet att möta arrangörerna för att få veta med om evenemanget och dess bakgrund.

Tid: Onsdagen den 23 oktober kl. 10:00
Plats: Månssonsalen, Kalmar Slott

På plats för att svara på frågor finns:
Adam Graffman
, projektledare med praktiskt ansvar för arrangerandet av Wings for Life World Runs svenska lopp.
Niclas Rodhborn, svensk ambassadör för stiftelsen Wings for Life, själv rullstolsburen sedan en trafikolycka som 19-åring, framgångsrik handikappidrottare och känd från tv-serien "Mot alla odds" på SVT.
Jesper Antell, projektledare för livesändning av tävlingen i Sverige.

Vi vill gärna att ni anmäler er i förväg till lisa.gefvert@kalmar.com

Välkomna!

Kalmar är inte bara en populär sommarstad. Här finns även ett modernt universitet, innovativa företag, massor av spännande evenemang och en historisk stadskärna i havsnära miljö.

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com