Även i sommar kommer Kalmar att vara värd för ett stort dansevenemang. Kalmar Dancing Days äger rum den 20­–22 juli och innehåller allt från workshops och dans till orkester till en helt ny nationell danstävling. Dansslaget, som tävlingen heter, avgörs på Larmtorget lördagen den 21 juli.

Pressen är välkommen till en träff då arrangörerna berättar mer om evenemanget. Dessutom blir det en kort uppvisning av några av dansarna som kommer att tävla i Dansslaget i sommar.

Tid: Onsdagen den 11 april, kl. 18:00
Plats: Spinnrockarnas lokal, Verkstadsgatan 6 B, Kalmar

Mer information:
Bert Olauson, Spinnrockarna, tel: 070-686 00 16
Pär Israelsson, Destination Kalmar, tel: 0480-45 34 08

Evenemanghet är ett samarbete mellan Föreningen Spinnrockarna, Destination Kalmar och kultur- och fritidsförvaltningen i Kalmar kommun.

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com