Möt renässansgeniet Leonardo da Vinci på Kalmar Slott. I åtta av slottets salar får besökarna ta del av Leonardos tidlösa uppfinningar och studier av hans ikoniska konst. Utställningen är skapad av Grande Exhibitions och har tidigare visats runt om i världen. Nu visas den för första gången i Sverige.

Välkommen till en presskonferens, då vi presenterar säsongsutställningen Da Vinci–Inventions på Kalmar Slott.

Vid pressträffen möter ni Rob Kirk, Director Commercial Operations och James Avery, Director of Design and Production från Grand Exhibitions samt Mimmi Mannheimer, slottschef och Karin Mellbo, slottsguide.

Tid: Fredagen den 4 maj, kl. 13:00
Plats: Förbrända salen, Kalmar Slott

För mer information kontakta:
Mimmi Mannheimer, slottschef, tel 0480-45 14 93, mimmi.mannheimer@kalmar.com

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!