Fotograf/Källa: Foto Anna-Lena Ahlström, kungahuset.se

Dysleximässan i Karlstad kommer att invigas av H.K.H. Prins Carl Philip den 19 oktober 2018. Även Prinsessan Sofia kommer att närvara.

− Vi är mycket glada att Dyslexiförbundets beskyddare H.K.H. Prins Carl Philip inviger vår mässa. Han har egen erfarenhet av dyslexi och stöttar oss i vårt arbete, säger Dyslexiförbundets ordförande Bengt-Erik Johansson.

Dysleximässan är en årlig mässa som vänder sig både till allmänheten och professionen. Mässan äger rum på Karlstad Congress Culture Center fredagen den 19 oktober samt lördagen den 20 oktober.

Se programmet här:

För pressackreditering:
Sara Rydin e-post:  sara.rydin@dyslexi.org  tel: 073-725 69 19
Ester Hedberg e-post: ester.hedberg@dyslexi.org tel: 070-867 29 12

Dyslexiförbundet är ett förbund som samlar personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, personer med matematiksvårigheter/dyskalkyli, deras anhöriga, föräldrar och andra intresserade. Förbundet är partipolitiskt och religiöst obundet och utgår från den enskilda personens behov. Förbundet har nära 8.000 medlemmar organiserade i cirka 50 föreningar runt om i landet.

Ylva Bjelle

Ylva.bjelle@dyslexi.org