Fotograf/Källa: Pressbild

Stadsparken har tidigare bland annat används till konserter i samband med Kalmar Stadsfest, men nu testkörs Stadsparken också som ny arena för betalkonserter.

– Kalmar stadspark är en unik arena med sitt vattenläge och sin historiska miljö. Vi är mycket glada över att kommunen beslutat att testa arenan för betalkonserter. Planeringsarbetet har skett i nära samarbete med samhällsbyggnadskontoret och serviceförvaltningen och konserterna genomförs såklart i samklang med parkens förutsättningar. Vi tror att detta kan bli en av Sveriges finaste konsertarenor, säger Pär Israelsson på Destination Kalmar.

Först ut är Robert Gustafssons Rolandz, som ger sig ut på en stor sommarturné 2018. De spelar i Stadsparken den 2 augusti. Arrangör är Brädholmen Event som i år firar 10-årsjubileum med sin festival Latitud 57 i Oskarshamn.
– Vi är glada över att den här möjligheten har dykt upp. Kalmar är en fantastisk sommarstad och att vi får genomföra den här konserten på den finaste av stadens arenor känns såklart fantastiskt. Vår ambition är att långsiktigt fortsätta att erbjuda unika konsertupplevelser i Kalmar, säger Christian Åberg, Brädholmen Event.

För mer information, kontakta:
Pär Israelsson, Destination Kalmar, tel: 0480-45 34 08
Christian Åberg, Brädholmen Event, tel: 070-490 09 04

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com