I fantasyäventyret Siarbarnet får vi följa med Anton och Millie på ett nytt spännande uppdrag i Världen Inuti – en fantastisk värld där barnen utmanas och får kämpa för att hålla balansen mellan gott och ont. Men varför påverkas Världen Utanpå av det som händer i Världen Inuti? Och vem är den lilla, fattiga flickan som följer med barnen genom kryphålet? Siarbarnet är Carolina Klintefelts andra, fristående, bok i serien Boken mellan Världarna.

Anton förstod på en gång vad det var Ahmed gjorde – han gick igenom kryphålet till Världen Inuti! Precis på det ställe där Anton och Millie hade gått in tillsammans med Vivi. Men hur kom det sig att Ahmed visste att hålet fanns?

Än en gång blir Anton och Millie indragna i ett äventyr som är större och mer skrämmande än de kan ana – en kamp mellan ont och gott, liv och död. Kommer de att hinna bekämpa de mörka krafter som hotar att förgöra allt innan det är för sent?

Författaren Carolina Klintefelt har arbetat som pressekreterare, förlagsredaktör, informatör och tidningsredaktör. Hon har tidigare gett barnromanerna Boken mellan världarna (Verbum), Kompisprovet och Du klarar det, Misa (Libris).

–Jag har liksom försvunnit in i den värld som barnen i boken hamnar i. Det roliga med att hitta på en egen värld är ju att man bestämmer själv vad som är rimligt och möjligt där. Det finns inga begränsningar för vad som kan hända!

Boken Siarbarnet är en fristående uppföljare till Boken mellan Världarna. Det är en lättilgänglig fantasybok för barn i bokslukaråldern.

Titel: Siarbarnet
Författare: Carolina Klintefelt
Omslag: Peter Bergting
Läsålder: 9-12 år