På tio platser i landet, under tre söndagar, uppmärksammas Frälsarkransen. En pilgrimsvandring i Tyresö och en temagudstjänst i Stora Tuna den 19 augusti, blir startskottet för Söndag med Frälsarkransen.

Den 19 augusti och två söndagar framöver uppmärksammas Söndag med Frälsarkransen. Olika församlingar, pastorat, pilgrimscentrum och bokhandlare fick frågan om att skapa Söndag med Frälsarkransen och nu har vi sammanlagt tio evenemang på temat Frälsarkransen inplanerat, runt om i Sverige.

19 augusti

Stockholms Pilgrimscentrum, Tyresö: Frälsarkransenvandring klockan 14:00. Kontakt: mia.blacke.bjurling@svenskakyrkan.se

Stora Tuna kyrka, Borlänge: Gudstjänst med Frälsarkranstema. Kontakt: stora-tuna.pastorat@svenskakyrkan.se

26 augusti