Kalmar Stadsfest fortsätter att fylla på programmet. Nu är det klart att Sven-Ingvars kommer att spela på Stortorget lördagen den 11 augusti.

Den 22 mars 2017 gick Sven-Erik Magnusson, en av vår tids största musikprofiler och artister, ur tiden. Den karaktäristiska stämman tystnade men han lever ändå i allra högsta grad vidare genom den enorma låtskatt som Sven-Ingvars levererat genom sina 60 år som band. Sven-Eriks son Oscar Magnusson har nu tagit plats vid mikrofonen med största kärlek och respekt.

Sven Ingvars har gjort succé under vårens konserthusturné och därför är det med stor glädje vi nu kan meddela att bandet, som har gett Sverige ett eget soundtrack, kommer stå på Stortorgets scen under Kalmar Stadsfest!

Om Kalmar Stadsfest
Kalmar Stadsfest 2018 äger rum den 9–11 augusti. Under tre dagar bjuds besökare och Kalmarbor på konserter och roliga aktiviteter runt om i staden. Hittills är Doug Seegers, Sabina Ddumba, Hammerfall, Rhys, Ebbot & The Indigo Children, Wictoria, Per Persson & Nya Packet, Rolf Wikström, Anna-Lena Brundin, Kodjo Akolor och Ann Westin klara för stadsfesten. Dessutom kommer RIX FM Festival! Fler programpunkter kommer att presenteras framöver.
kalmarstadsfest.se

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com