Sverige fortsätter flytta fram sina positioner inom internationell Karate. Denna gång genom fightern Lisa Rasmusson som tog brons vid Junior, Kadett & U21 EM på Cypern, 5-7 februari.

Lisa Rasmusson, till vardags hemmahörande i klubben Sundvalls Sportkarate, tog den 7 februari brons i viktklassen -68 kg U21.

"Vi har följt Lisa under en längre tid, sedan hennes tid som elev på Karategymnasiet, och sett en lovande talang med många bra prestationer bakom sig. Det är riktigt kul att det internationella genombrottet äntligen kom. Som blivande senior bådar det riktigt gott inför framtiden!" - säger generalsekreterare för SV Karateförbundet Sarah Wennerström. "Det är andra året på rad vi tar medaljer på J-EM, en trend vi inte sett sedan 80-talet och som vi hoppas håller i sig. Vi har många unga förmågor som träder fram nu och har ett stort förtroende för nuvarande landslagsledning"

10:30 måndag 8/2 landar Lisa och landslaget åter på Arlanda.

Kontakt: Förbundskapten/coach Joakim Engman, tel 0705-17 17 97

Svenska Karateförbundet arbetar för en sund verksamhet hos våra föreningar med Riksidrottsförbundets värdegrund som bas. Vi fördelar anslag, verkar för tillväxt inom Karate och stödjer såväl elitidrott som breddverksamhet. Förbundets styrelse, verksamhetsplan m.m utses demokratiskt på förbundsstämman varje år.

Sarah Wennerström

Generalsekreterare