Fotograf/Källa: Svenska Tennisförbundet

I morgon, lördag, inleds årets elitserie i tennis för herrar.

Svenska Davis Cup-hjältar som Elias och Mikael Ymer (SALK), Markus Eriksson (GLTK) och Jonathan Mridha (Solna TK) är aktuella i klubbarnas trupper och serien kryddas även av starka utländska namn.

Regerande mästarna Fair Play TK från Malmö hålls även i år som en av favoriterna i en svårtippad serie med flera titelutmanare. Övriga sju klubbar är Allmänna Tennisklubben Lund, Elfsborg Tennis (Borås), GLTK (Göteborg), SALK (Stockholm), Solna TK, Upsala TK och Örebro TK.

Ettan och tvåan i elitserien möts i SM-final den 9 december.

Damernas elitserie inleddes i onsdags.

Mer information på Tennis.se.

Så spelas elitserien för herrar

Serien avgörs i sju omgångar och avslutas med en SM-final mellan tabellettan- och tvåan, där segraren blir svenska lagmästare inomhus. Varje delmatch består av fyra singelmatcher och två dubbelmatcher.
Speldatum: 10/11, 15/11, 18/11, 21/11, 25/11, 27/11, 30/11
SM-final: 9/12.
Premiäromgången: GLTK–Allmänna TK Lund, Elfsborg Tennis–SALK, Solna–Upsala TK, Fair Play TK–Örebro TK

Tabell, program och resultat