Fotograf/Källa: Ingrid Thyberg

Thomas Aune och Joakim Claesson är Timrå-killarna som startar upp Jetpak i Västernorrland. Nu tänker ni nog alla: Jetpak har ju funnits här länge. Men transportföretaget har haft verksamheten i Sundsvall-Timrå vilande i några år för att nu få en nystart av Thomas och Jocke.

Den 1 mars kör de igång på allvar och det nygamla företaget har redan anställt flera personer. Det är elva bilar som ska rulla och det finns även två trafikplanerare på plats.­­­­

– Det här känns jättespännande, säger Thomas Aune som är en av delägarna.

Thomas och Jocke har sedan tidigare bolaget Drakstaden Invest tillsammans. Och det är via det företaget som de ska driva Jetpak i Västernorrland genom franchise. De har väntat på ett läge som det här.

– Det här var precis vad vi väntat på att få hugga tag i, säger Thomas Aune. Både jag och Jocke har erfarenhet av att driva företag inom transportbranschen, fortsätter Thomas.

Jetpak Västernorrland kommer att rikta in sig på transporter av paket, flyggods, kritiska transporter. De kommer även att kunna erbjuda IT-installationer vid leveranser och flyttjänst. Dessutom kommer de att hyra ut lagerhyllor. Företaget kommer att ha sina lokaler i Sundsvall.

– Men vi tänker med hjärtat, säger Thomas Aune. Vi är ju Timråbor både jag och Jocke och vi försökte få tag i lokaler i Timrå främst, men tyvärr fanns inga lokaler som passade våra behov just då, fortsätter han. Men så gott som alla kontrakt vi skriver, allt från revisorer till kontorsmaterial, gör vi med Timrå-företag, säger Thomas.

Och Thomas och Jocke har redan siktet inställt:

– Målet är att vi ska vara Årets tillväxtföretag nästa år, skrattar Thomas Aune.

Vi på Timrås Näringslivskontor önskar Thomas och Joakim stort lycka till!

Kontaktperson och mer information:

Jetpak (060-10 11 10):
Thomas Aune, 070-266 64 52

Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv. Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen.