Författare Torgny Wirén

"Jag har alltid tyckt om berättelser." Så inleder Torgny Wirén den efterlängtade uppföljaren till Under ytan, andaktsboken med berättelser som blivit en klassiker för konfirmander, ungdomar och andra vuxna.

– Fördelen med en berättelse är att den stannar kvar. Den gör något med oss. Men vad den gör med just dig, det vet inte jag, säger Torgny Wirén.

Djupare under ytan innehåller femtiotvå berättelser, frågor att fundera vidare från, ett bibelord för varje dag under veckan samt en bön. Berättelserna i boken handlar ofta om vardagsnära frågor som knyts samman med de stora frågorna om livet.

Djupare under ytan kan användas som en personlig andaktsbok men passar också utmärkt att använda vid andakter, i undervisningen i församlingen eller som gåva till de unga ledarna.

Titel: Djupare under ytan
Författare: Torgny Wirén
Förlag: Verbum
Omslag: Maggan Brisell Axelsson
Grafisk form och sättning: Aina Larsson
ISBN: 978-91-526-3768-5
Utgivning: Februari 2018
Pris: Från 230 kr/st

Verbum AB är kyrkans eget mediahus och den ledande utgivaren av teologisk litteratur på marknaden. Vårt mål är att främja kyrkans röst i dagens och framtidens samhälle med hjälp av mediaprodukter av högsta kvalitet. Vi är mycket stolta över vår historia samtidigt som vi drivs av en vilja att förändra, utveckla och tillgängliggöra vårt innehåll i alla kanaler.

Våra produkter riktar sig primärt mot kyrkor och församlingar men utgivningen speglar även livsfrågor, andlig vägledning och barnböcker för allmänheten.

Verbum ger ut Kyrkans Tidning och Sändaren och är dotterbolag inom Berling Media AB.