Medborgerlig Samling har partistämma i helgen 4 - 6 maj. Runt 200 ombud och gäster från hela landet kommer att samlas i Stockholm för att välja en ny riksstyrelse och behandla 170 motioner. Alexander Bard håller ett föredrag på lördagen.

Medborgerlig Samling (MED) är ett politiskt parti med liberalkonservativ grundideologi. Partiet har bildats ur ett missnöje med Alliansen och dess oförmåga att agera opposition och påverka politiken i Sverige.

MED har idag en organisation över nästan hela landet med distriktsstyrelser och lokalföreningar. Det finns ett stort intresse för ett politiskt alternativ som vill ta tag i de många allvarliga problem som Sverige står inför. Sedan förra årets partistämma har MED närapå fyrdubblat medlemsantalet. Partiet är enligt mätningar tredje störst på sociala medier. MED har även knutit till sig välkända opinionsbildare som Alexander Bard och Katerina Janouch.

Siktet är inställt på riksdagsvalet i september. Partistämman 4-6 maj blir starten på det mest intensiva skedet i valrörelsen.

Media och opinionsbildare som vill bevaka stämman har möjlighet att bli ackrediterade för hela eller delar av stämman. Kontakta press@medborgerligsamling.se

Programmet för stämman i korthet:

4 maj

13.00                     Dörrarna öppnas, Citykonferensen, Malmskillnadsgatan 46, Stockholm

13. 00 - 19.00        Motionsbehandling i kommittéer

5 maj

08.30                    Stämmans formella öppnande. Stämmotal av partiledare Ilan Sadé

11.00                     Föredrag av Alexander Bard "Svärmar och modern opinionsbildning"

19.30                     Stämmobankett

6 maj

13.00                     Val av riksstyrelse

16.00                     Stämman avslutas

Välkomna!

För mer information:

Mattias Johansson, stämmogeneral, mattias.johansson@medborgerligsamling.se

Medborgerlig Samling (MED) är ett liberalkonservativt parti. Vi driver en liberal ekonomisk politik och har en liberal syn på individens rättigheter och skyldigheter samtidigt som vi har en konservativ syn på samhället och kulturen. Medborgerlig Samling tar utgångspunkt i individens frihet och ser med förfäran på den klåfingrighet som politiker ofta ägnar sig åt. Vi anser att samhället ska skapas av medborgarna med grund i tillit, lojalitet och tradition och vi avvisar utopiska projekt.

Ilan Sadé

Partiordförande